Dag två

Idag kändes jobbet bättre, jag har suttit med en mer pedagogisk kille, Evan. Han är jättebra och jag har lärt mig massor. Nu känns inte allt så överväldigande längre, bara mycket svårt.

Och idag kom det en ny "new hire", Elina, så nu är inte jag och Mimmi nyast längre :)
Jag ocxh Elina gav oss ut på upptäcksfärd efter jobbet och rekade stan lite grann. Vi hittade SNYGGA kläder på Monsoon, tyvärr är de lite utanför vår prisklass. Men guuuud vad underbara kläder!!

Vi hittade även en Irländsk pub där vi drack en Cider - Bulmers. Mums!
Iofs så låg puben i turistkvarteren, så den var väl inte så genuin. Men mycket trevligt med Livemusik!

Sedan testade vi en liten spansk restaurang till middag där det var bra priser, god mat och världens coolaste toaletter! Så till alla som kommer och hälsar på, dit ska vi gå! Om så bara för att pinka :)

Sedan var vi in på en lite mystisk och härlig pub med en genuin och härlig atmosfär. Inte genuint Irländsk kanske, men genuint.. jaa.. härlig!

Så nu är jag åter hemma efter min första busstur. Jag hade säkert vetat vart jag skulle kliva av om det inte hade ösregnat, blåst och varit mörkt. Det är tur att öven busschaufförerna är väldigt trevliga här.

Tack och godnatt från ett blött Irland.
// Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0