Keith Barry

Oh my god! Vad bra han var!
Som Henrik Fexeus fast på engelska, och tyvärr kanske lite bättre... :)
Han körde samma typ av grejjer som Henrik Fexeus, men i pausen visade han lite om hur han får människor att säga precis det han vill att de ska säga. Och i andra akten så hypnotiserade han lite fler än 20 personer uppe på scen så att de gjorde mycket roliga och en del pinsamma saker :D
Helt klar mycket sevärd om någon får chansen!

Ikväll blir det Den nya Shreck i 3D!

Nej, nu är det dax att åka hem för dagen så jag hinner med lite middag innan bion.

Toy Story 3

Nu ska jag snart iväg och titta på Toy Story 3 i 3D!
Det är jag, Sara och Michael som ska iväg och kika. Jag är sååå glad att jag har hittat någon som vill gå och se denna typ av filmer :)

Robert var underbar på fredagen innan vi åkte från Dublin och hem till Sverige på semester. Då var vi på en riverdance föreställning! Vi var båda lite fundersamma på hur de skulle lyckas med två akter med Riverdance, Robert var VÄLDIGT fundersam på hur han skulle stå ut :)
Men de var riktigt duktiga och fick till det riktigt bra med inte bara riverdance utan också andra sorters dans och en handling i uppträdandet. Det var så roligt för vi båda två var riktigt glatt överraskade att de hade lyckats så bra! Speciellt den andra akten var härlig med mycket glad dans och humor!

Imorgon eller på onsdag ska jag försöka få tag på biljetter till Keith Barry. Mirja har varit och sett honom tillsammans med sin moster och de tyckte att han var fantastiskt bra. Han ska tydligen vara typ som Henrik Fexeus. Så jag hoppas att det finns några biljetter kvar! Han ska ha uppträdanden fram till Söndag, men i helgen var det slutsålt på alla föreställningar.

Jag har börjat min nya tjänst på riktigt idag, det har varit lugnt - eftersom så många är på semester - men det var mycket roligt! Så jag tror att jag har valt helt rätt! Problemet är väl att om det är många som ringer så måste vi hoppa in och ta samtal också.. så det kan bli mycket att göra när alla börjar komma tillbaka igen från sina semestrar.

Nu är det dags att gå på BIO! Hurra!

Tillbaka

Idag klockan 12.10 landade jag på Dublin flygplats igen efter tre underbart fantsktiska veckor hemma med min älskling!

Vi hann träffa många släktingar och vänner på vår resa genom Sverige och vi hann se mycket vackert!
På de fem veckor som Robert varit ledig, varav jag har varit ledig tre veckor så har vi haft ca 4 regniga dagar, och det inkluderat två veckor på Irland :D
Här har de tydligen haft skräpväder under hela min semester hemma så nu är jag brunast :)

Vi började semestern med besök hos morbrors familj i Alsike. Där spenderade vi tre soliga och varma dagar med härligt sällskap och underbara barn. Vi passade även på att åka in till Botaniska trädgården i Uppsala, där jag drog med mig tre fästingar tillbaka... men de är borta nu och ingen Borrelia vad jag kan se.

Sedan drog färden vidare upp till mamma i Nordmaling där vi spenderade en vecka med underbara utflykter alla dagarna. På fredagen var vi ute och åkte båt hela dagen. från ett på dagen till halv tolv på natten. Det var helt fantastiskt!

Vi var även på Wheels och kollade på snygga bilar, i Örträsk och hälsade på andra morbror och i Umeå och hälsade på Gunvor och Bosse.

När vi sedan åkte tillbaka till Östersund så kom den jobbigaste men även trevligaste dagen på hela semestern. Vi hade urnnedsättning för morfar. Efter det hade vi en mycket härlig dag med mysigt fika hos mormor och en helt fantastisk middag på Dalwhinnies!

Jag har också hunnit med att hälsa på Kent och Annette, Emma Jim och Robin, farfar, syster yster och mormor.

Sedan var det Vällvikenfest på lördagen - mycket kul och mycket blött.
På söndagen åkte vi till stugan där vi träffade pappa och Lena och även Jimmy och Camilla kom dit och bodde.
Vi fällde träd, gjorde tvättrum, borrade ventiler m.m. och drack mycket gott vin och fick mycket god mat.
Vi fick även besök av Linnea och Sabina så jag och Sabina var ute och snorklade och badade lite på dagen :)

Carro och Jonas kom också och hälsade på och fiskade lite. Och de hade med sig sin nya söta lilla Thilde så nu har jag fått träffa henne också!

I torsdags firade vi och mormor vår namnsdag, Saradagen. Den infaller iofs inte förän imorgon men tack för den mumsiga tårtan och den väldigt väldoftande parfymen jag kunde köpa för mina present pengar!

Sista kvällen i Östersund belv jag bortskämd med god middag på Teaterträdgården av min älskling!
Och sedan efter en sista natt så åkte vi ner till Stockholm igen för att hälsa på Håkan och Jossan.
Vi hade en väldigt härlig helg med god mat hos Håkans föräldrar och sedan en tur in till Stockholm i går.

Men idag har inte varit någon rolig dag.. efter fem UNDERBARA och FANTASTISKA veckor som Robert har förgyllt så att det bara gnistrar i huvudet när jag tänker på det, så sitter jag nu ensam i Dublin och saknar honom helt otroligt mycket!

Nu är semester uppdaterad, inte så detaljerat iofs men det är nog dags att jag går och lägger mig inför första arbetsdagen imorgon :)