Första dagen

Detta var en väldigt förvirrad dag med väldigt lite struktur. De börjar inte nästa inlärning förän nästa måndag så vi får "shadow" denna vecka, dvs sitta och lyssna på samtal.
Det är fantastiskt mycket att lära sig, det är så mycket olika system och grejjer som de arbetar i så jag är VÄLDIGT förvirrad just nu. Och eftersom jag av naturen verkar vara en sån som tycker att hon ska kunna allt redan innan jag har lärt mig det så kändes det lite övermäktigt. Jag har dock tagit mig i kragen nu och förklarat för mig själv att jag inte kan kunna allt innan och att upplärningen är till för att jag ska lära mig. Att förklaringen fungerade så bra berodde nog på att Robert, som alltid, sa precis rätt saker för att få mig att må mycket bättre!
Jag får helt enkelt göra så gott jag kan av det jag lär mig, och kan jag inte så får jag fråga eller skicka det vidare till någon som kan.

Jag träffade även en fantastisk finlänsk tjej som också började idag, Mimmi. Hon har bott i Dublin ett tag och ska hjälpa mig att hitta till kontoret där man får sitt PPS nummer (typ personnummer) på torsdag. Om det är fint väder så ska vi även åka turistbussen, en sån hop on hop off buss. Så att hon kan visa mig alla bra ställen att se i Dublin.

Efter denna vecka av lyssnande så ska vi ha två veckors upplärning (vilket jag fick höra inte hjälper så mycket i samtal mot kund..) och sedan ska vi återigen lyssna på samtal och så småningom bli utsläppta i den stora vida IBM världen med alla frågor om IT system som jag aldrig sett eller hört talas om tidigare..

Men det ska nog gå bra, jag får helt enkelt göra så gott jag kan och hoppas att det räcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0