PPS

I morse fick vi lite sovmorgon eftersom vi skulle åka till Social welfare office för att ansöka om PPS nummer, det är lite som personnummer och det behövs för att få betala den lägre skattesatsen.
Men väl där tog det lite längre tid.. vi var där ca 10.30 när de öppnade och kom därifrån vid 12.30. Så vi satt i två timmar och väntade på att få fylla i en blankett. Man fick inte göra det själv och sedan bara lämna in den utan man var tvungen att vänta på sitt nummer, sitta där och fylla i den medan personalen satt mitt emot och tittade på..

På vägen tillbaka till jobbet så fastnade bussen i en trafikstockning så det tog oss 1,5 timme att ta oss tillbaka till jobbet. Så väl tillbaka var det nästan dags att sluta :)

Imorgon ska vi börja redan klockan 7, det är då vi ska börja sedan när vi börjar jobba "på riktigt" och sluta 4, så det blir intressant att se hur vi ska klara av att sitta och lyssna en hel dag utan att göra något. Jag har dock kommit överens med Evan, som jag lyssnar på, att jag ska kunna sitta och anteckna sådant som jag behöver kunna. Så jag hoppas att det inte är jättemycket kö imorgon, så jag hinner förstå vad jag skriver :)

Imorgon kväll ska jag och Elina ut på stan och se om det händer något roligt på en fredag kväll, jag hoppas det! :)

Ne nu är min tvätt klar så jag ska vika in den i garderoberna, det är jättepraktiskt att ha tvättmaskin/torktumlare i ett! Speciellt här där de har tvättmaskinen i köket :D

// Therese

Kommentarer
Postat av: Joanna

vill bara visa av att jag hittat hit,o är här o läser ibland.. Hoppas du får det toppen bra, o kan du inte ta bilder o lägga upp.. ;) Jag är jätte nyfiken på irland,o mysiga pubar.. :) Ha de gott.. Kram

2010-02-26 @ 19:23:38
URL: http://joannaolowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0