Regn?

Jag undrar just varför alla säger att det regnar hela tiden på Irland..
Hittills har jag inte blivit blöt trots att jag mest har varit ute och promenerat i tre dagar (peppar peppar).

Plus att jag har gjort lite shopping förstås :) Hittade idag en helt ny "vinge" av köpcentrat i blanchardstown som jag inte sett tidigare och tur var väl det eftersom kvinnor här verkar använda antingen stilettklackar eller ballersinaskor.
Ballerinaskor har jag inget emot, så länge det är varmare än nuvarande +4. Stilettklackar har jag också gärna, när jag går ut. Inte när jag ska promenera i 30 minuter till jobbet och sen lika långt tillbaka.

Men jag lyckades hitta Miss Selfridge, vilket oftast är en alldeles för dyr affär för mig. Men eftersom jag bara strosade så kikade jag in på alla UNDERBARA kläder och såg att de hade rea och köp ett reaplagg och få ett gratis *me love*. Så jag hittade en JÄTTE skön och fin tröja och ett par skor (varken stilett eller ballerina). Så istället för att kosta mig 121 Euro (1210:-) så kostade det hela 30 Euro (300:-). Jag är SUPER nöjd!

Så imorgon blir det ännu en liten promenad för att gå in de nya skorna!

Jag ligger just nu i min mjuka härliga säng på mitt rum, det enda som saknas är min älskade snygging här bredvid mig. Annars hade allt just nu varit helt perfekt!
Jag ska snart gå och laga lite wok till middag och dricka ett glas vin, kanske två..

// Therese

Kommentarer
Postat av: Therese

Låter ju som att du har fått en alldeles fantastisk start på din tid på Irland :D

2010-02-21 @ 01:29:53
Postat av: Marie

Hooooo! I miss shopping, send me good shopping waves next time you go to the mall! Kram!

2010-02-22 @ 21:05:42
URL: http://ermafla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0