Promenerande

Idag har varit en riktig promenaddag! Först gick jag och letade efter IBM, men då gick jag åt helt fel håll och tappade dessutom bort mig. Jag är inte speciellt förvånad dock för jag skulle kunna tappa bort mig i min egen bakficka.
Som tur var hittade jag några trevliga byggarbetare som förklarade hur jag skulle komma rätt.
Så efter tre timmars promenerande hittade jag IBM där jag ska jobba. Så nu hittar jag till jobbet på måndag :)
Det är inte speciellt långt hemifrån, om man inte tar min lilla omväg, det tar ca 30 minuter att gå.

Efter det hade jag så ont i fötterna att jag betämde mig för att ta en sväng till köpcentrat som ligger 15-20 minuter hemifrån - åt andra hållet mot jobbet.
Det var inte en av mina bättre ideér  för när jag väl kom fram hade jag så ont i fötterna att jag inte orkade springa runt och leta efter en skoaffär. Det blev kaffe på Starbucks och en grön t-shirt från Dunnes Store istället.

Jag insåg igår när jag packade upp kläderna ur väskan att jag visst glömt något.. eller ja, allt med färg! Jag har med mig svarta och gråa kläder, så Robert har fått i uppdrag att ta med sig något mer färgglatt från min garderob när han kommer hit om ca 3 veckor.

Nu blir det middag och ett glas rött vin - som man för övrigt köper inne på mataffären :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0