Howth

I går (söndag) vad jag och Elina på en utflykt till Howth som är en liten fiske"by" i utkanten av stan.
När jag gick genom stan så tittade jag på alla gatumusikanter och hittade även denna man. Jag stannade och funderade lite på vad som var så kul med denna staty, för han var oerhört verklighetstrogen. Han såg verkligen ut som en riktig gammal staty. Till och med när det landade en duva på honom så rörde han sig inte. Men efter en stund så såg jag att hans kappa rörde sig i vinden och sen så bytte han ställning :)

Vi tog ett tåg till Howth och strosade omkring och kikade på omgivningarna och den mysiga lilla "byn"

En gammal kyrka            Jag mot utsikten          Ett gammalt torn          En av stränderna


Elina                               Utsikt över ön            En liten mysig gata          Hamnen

De hade även en liten mysig marknad där vi gick och luktade och åt med ögonen :)



Hamnen med utsikt mot Dublin.

Det var lite kyligt och blåsigt, men det var en väldigt pittoresk och mysig by/stadsdel :)
Så hit blir det fler turer senare när det blivit lite varmare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0