Phoenix Park

Igår var jag ute på en härlig lördagspromenad i solskenet och vårvärmen.
Bland alla blommande maskrosor och påskliljor så kom jag fram till att Phoenix Park skulle kunna vara ett trevligt ställe att besöka. Om jag inte missminner mig helt så är det europas största stadspark. Och herregud vilken stor park! Jag kom in i parken ungefär mitt i en av långsidorna och promenerade sedan runt i över två timmar utan att se någon annan del av staden än just parken :)
Det fanns en fantastiskt mysig del där de hade gamla ruiner, en utställning, restaurang och en liten blomsterträdgård. Där satt jag länge och bara njöt av solen i ansiktet och barn som skrattade och lekte.
Det var en riktig energikick!

Igårkväll blev det en myskväll hemma hos Mirja med Johan, Esa, Peter och Marcus. Väldigt trevligt med lite vin och en hel del skratt och skitsnack :)

Jan (han jag bor med) åkte hem på semester igår, han ska vara hemma i två veckor. Jag trodde att jag skulle tycka det var skönt att ha huset för mig själv. Iofs ser jag honom nästan aldrig, men ändå. Men jag känner mig mest lite ensam just nu..

Idag har jag tvättat en maskin och ska nu göra lite lunch. Sen ska jag bara sitta och läsa hela dan. Jag fick låna "Om jag kunde drömma" och de två andra böckerna i twilight serien av Camilla innan jag åkte. Nu har jag bara läst lite lite ibland för jag är rädd att om jag börjar läsa de på kvällen så kommer jag aldrig att gå och lägga mig. Den är såååå bra!
Så idag blir det en heldags läsning i soffan under filten. Jag har lite dåligt samvete för det är fortfarande soligt, men jag har planerat det hela veckan så nu ska det bli av!

// Therese

Kommentarer
Postat av: Marie

Härligt!! Mycket bättre väder än här i alla fall!!! :) Njut!

2010-03-28 @ 19:19:50
URL: http://ermafla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0