Flytt

Så var det klart! Nu har vi flyttat in till stan. Vi bor tio minuters promenad från centrum och trots det så är det tyst och lugnt i lägenheten.
Det känns superbra att bo i centrum!
Lägenheten är fin och ljus, helt lagom stor och inte alltför dyr i Dublin mått mätt :)
Det är en trea i Svenska mått mätt och en tvåa i irländska mått mätt :) Den är ljust målad och vår land lady har köpt nya kastruller och allt sånt som vi ville ha, och hon har bra smak också så det blev riktigt fint.

I lördags hade vi tjejkväll - den andra natten i lägenheten.
Jag, Mirja, Elena och Monica och hennes syster satt hos oss och drack vin och cosmopolitans innan vi gick på drag show. De var fantastiskt duktiga!

Sedan gick jag Mirja och Elena på George, en gay klubb. Där dansade vi tills fötterna gjorde så ont att vi var tvugna att gå hem! De spelade så bra musik att vi vägrade sluta :)

Och om några veckor så kommer Martina och hälsar på här på Irland, hon ska sova en natt hos mig i min nya  fina lägenhet :)

Jobbet är sådär.. mycket drama och långt ifrån min utbildning. Men nu har vi beställt internet så snart kanske jag har möjlighet att söka mig vidare. Helst till Sverige men det lär väl bli något annat här i Dublin kan jag tänka. Här finns det ju jobb iallafall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0