Vax museum

Denna helg var det vaxmuseum på agendan. Det var inte alls lika coolt som madame tussauds men det var välgjorda och coola vaxfigurer. Jag har bland annat kort på mig med Gollum, James Bond, Phil Lynott och Harry Potter :)

Eftersom det var varmt och strålande sol i lördags så gick vi vidare till Trinity College senare och tittade på Kricket. Vilket för övrigt måste vara den tråkigaste sporten att titta på i hela världen, till och med golf är roligare! Men det var skänt att sitta under körsbärsträden med blombladen som föll ner över oss som härliga snöflingor. Och att sitta i solen och bara njuta och snacka strunt.

Sedan åkte jag och Mirja hem och gjorde oss i ordning för kvällens house warming party hos Mimmi. Det var väldigt trevligt och senare gick vi ut på stan. Vi var på Krystal, som ska vara Dublins hippaste inneställe. Det var coolt att bara komma in där över huvudtaget :)
Sedan gick vi vidare till en nattklubb, Copper Face Jacks, men den var inte så rolig alls.. Så vi åkte hem och satt och pratade i ett par timmar med Jan (han jag bor med) istället. Det var riktigt skoj!

Eftersom Mirja sov här inatt så blev det en riktigt skön dag idag. Vi vaknade och låg kvar i sängen och kollade på CSI och åt nachos, så vi får se hur kliigt det är att sova inatt :) Sen har vi suttit och snackat skit och kollat på dålig tv hela dagen. Men vi hittade Nanny MC Phee, jag ÄLSKAR den filmen!
Så i veckan kanske vi ska gå och titta på Nanny MC Phee 2 på bio.

Vi har även sökt några fler lägenheter så vi får se om vi lyckas gå och titta på några i veckan. Vi vill verkligen flytta in till stan nu, det är så mycket mer att göra där. Här ute i förorten är det ganska dött och lite tråkigt.

Nee nu ska jag gå och lägga mig så att jag orkar med ännu en arbetsvecka!
Jag längtar redan till på torsdag, eftersom det är röd dag hemma så blir det nog en riktigt lugn arbetsdag :)

Kramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Anette

Hei. Kan jeg spørre deg om hva du synes om jobben hittil? Har du begynt å ringe selv? Skal på intervju til liknende jobb i morgen og lurer på hva jeg kan forvente meg

2010-05-12 @ 15:20:14
Postat av: Therese

Hej, jo jobbet är bra. Det är väldigt svårt att säga hur ditt jobb kommer bli. Det är VÄLDIGT stor skillnad beroende på vilket företag du jobbar för, vilket konto du hamnar på, hur mycket det är att göra m.m. Se till att kolla vad du har för förmåner, de skljer sig väldigt mycket åt beroende på företag. Lycka till!

2010-05-12 @ 19:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0